ДАХ ТРЕЙД

Офісна будівля в м.Рівне, вул. Курчатова, 20

Передмова

Ми неодноразово розповідали про те, як створюємо житлові будинки – щоразу це повністю індивідуальні проекти, під потреби, вимоги, бажання замовника і його сім’ї. Наступний об’єкт, яким хочемо поділитися - подвійно особливий для нас. По-перше, це не житлова, а комерційна нерухомість. По-друге, це будівля офісу, яка з нуля проектувалася під конкретну компанію. Такий ідеальний підхід на практиці трапляється рідко. Частіше будівля уніфікована, її зводить забудовник, який не планує і не знає, хто буде працювати в ній. І тоді виходить, що кінцеві власники/орендарі ще мусять пристосовувати планування “під себе”, перед тим як в'їхати в приміщення. Не завжди вдається це зробити на 100% оптимально і від цього порушуються взаємозв’язки між відділами, бізнес-процеси та страждає ефективність роботи.

Офісна будівля, про яку буде йти мова - це проект для компанії ДахТрейд, нашого партнера і надійного постачальника матеріалів. Етапи роботи були подібні до того, як ми працюємо над житловими будинками. Спочатку архітектори та інженери дослідили ділянку під будівництво, з’ясували її особливості та обмеження по формі, розташуванню, існуючих мережах. Почули бачення власника компанії і далі, разом з ним сформували концепцію майбутнього офісу. Нам потрібно було створити таке функціональне зонування приміщень, яке б враховувало бізнес-процеси компанії і в якому її працівники працювали б ефективно і комфортно. Щоб це зробити, наша команда досліджувала взаємозв’язки між відділами, трафік клієнтів, співробітників та інші деталі, які впливають на планування. 

2
Вхідні дані

Компанія ДахТрейд займається реалізацією покрівельних та гідроізоляційних матеріалів, клінкерної цегли, керамічних блоків, водозливних систем, мансардних вікон. Основний напрямок діяльності це продаж, але є і невеликий виробничий напрям по підготовці металевих елементів покрівлі до монтажу. Загальна кількість працівників близько дванадцяти. З них три менеджери з продажу, директор, маркетолог, відділ постачання, бухгалтерія, відділ будівельного напрямку, виробничий і технічний персонал. Площа ділянки складає близько 30 соток.

Власник ДахТрейд в загальних рисах уявляв новий офіс так:
- Фасад з великою кількістю скляних вітражів та клінкерною цеглою в опорядженні стін для імітацію стилю "Лофт"
- Шоу-рум з робочим місцем для менеджерів;
- Вробниче приміщення, де працюють з металом;
- Об’ємний back-office для бухгалтерії, відділу постачання, директора, інших працівників; 
- Зала для заходів. Проведення презентацій новинок ринку покрівельних матеріалів, навчань для персоналу та тренінгів. 

Ескіз

На етапі ескізування, першим нашим варіантом була двоповерхова будівля прямокутної форми. Але після багатьох обговорень, досліджень і аналізу бізнес-процесів компанії у нас і замовника сформувалося розуміння, що поверхів потрібно не два, а три. Тоді планувальна концепція стає чіткою і функціональною:
- Перший поверх. Front-office: шоу-рум зі зразками продукції, робочі місця менеджерів, зона очікування для клієнтів, виробничі приміщення.
- Другий поверх . Back-office: кабінети директора та маркетолога, бухгалтерії, відділів збуту та постачання, будівельного напрямку, побутові приміщення.
- Третій поверх : Зала для проведення заходів.
Перший поверх буде загальнодоступною зоною, повністю відкритою для відвідувачів, другий - закритий для клієнтів і третій - доступний під час заходів.

Ескіз
Об'єм

Працюючи над об'ємом будівлі, а особливо над розміщенням головного холу, ми паралельно шукали спосіб зробити будівлю помітною здалеку. Для цього приїжджали на ділянку і на місці досліджували з яких видових точок вона краще буде розкриватися. В один з візитів вкотре переконалися, що майбутній офіс найкраще буде видно зі сторони пішохідного входу на ділянку. Але в тойже час є ще транспортний заїзд, який знаходиться з зовсім іншого боку, з тилу. Складність полягала в тому, що відвідувачі/клієнти рухаються з обох цих напрямків і тому треба знайти таку композицію, щоб офіс однаково вдало розкривався з обох боків. 
В таких роздумах і з’явилася ідея візуального розвороту фасаду одночасно до двох оглядових точок. Для цього до прямокутної будівлі ми додали об’ємний скляний куб-вставку.
Вставка візуально врізана в будівлю, виступає з двох боків і цим розкриває її до двох напрямків, звідки рухаються відвідувачі. В об’ємі це виглядає як вирізаний куб (паралелепіпед), який змістили і розвернули під кутом. Цей скляний куб візуально відсік один з кутів будівлі і цим сформував головний вхід в офіс.

Об'єм
Образ

Таким чином, ідея скляного кубу-вставки розв’язала нам основні поставлені задачі: 
1) Будівля стала здалеку помітна своїм некласичним оригінальним фасадом;
2) З якого боку не потрапляли б відвідувачі на територію - чи з заїзду, чи з пішохідного входу - будівля візуально вдало розкривається головним фасадом в обидва ці напрямки;
3) Скляний об’єм став прозорим атмосферним холом та в тойже час репрезентативною зоною офісу зі зразками продукції і  зоною очікування для клієнтів.
За рахунок цього цей простір використовується максимально функціонально, а завдяки своєму об’єму формує візуальний образ всієї будівлі. Щоб підкреслити об’єм холу, ми повторили декоративне оздоблення клінкерною цеглою зовнішніх стін на внутрішній стіні, яку видно через скляний куб. 

Образ
3
4
5
6
7
7
7
Візуальна концепція
Візуальна концепція
Візуальна концепція

Інтер’єр офісу, як і хотів замовник - максимально простий і лаконічний, в стилі лофт. Багато відкритих конструктивних елементів, які ми залишили необробленими. Це стеля, колони, стіни з керамоблоків, кріплення сходів та інші деталі. Створюючи візуальну концепцію і функціонал офісу, архітектори багато в чому орієнтувалися на приклади сучасних і передових закордонних будівель. Наприклад, щоб дощова і тала вода стікала з даху, ми, замість традиційної труби, запроектували ланцюг. Він виконує ті ж функції, що й водостік, бо вода по ньому тече природно по натягу і не розбризкується. Крім цього, водостік може з часом забиватися, а з ланцюгом такого не буде. Плюс виглядає він неординарно і органічно для стилю лофт.
Коли офіс запроектований під конкретну компанію, то в його концепції, плануванні, підборі оздоблювальних матеріалів враховані потреби і особливості бізнесу клієнта. З концепцією і плануванням зрозуміло, адже коли розташування приміщень враховує бізнес-процеси, то команда не витрачає зайвого часу на переміщення і робота йде ефективно. А у випадку цього проекту дуже відповідальним був і вибір оздоблювальних та покрівельних матеріалів. Адже замовник працює в цій сфері і його офіс є не лише функціональним, але і репрезентативним простором, “візиткою” для клієнтів.

8
9
Шоу-рум

Для замовника було важливо, щоб робочі місця менеджерів були безпосередньо в шоу-румі. Так менеджери можуть постійно контролювати ситуацію на виставковому майданчику на вулиці та в приміщенні і спілкуватися з клієнтами. Тому, зовнішня стіна шоу-руму та внутрішня від холу скляні, щоб менеджерам було видно клієнтів і навпаки. Якщо потрібно створити більш приватну атмосферу для переговорів чи попрацювати у вечірній час, але так, щоб з вулиці цього не було видно - прозорі стіни закриваються цупкими шторами.
Внутрішні стіни як на першому, так і на другому поверсі виконані з керамоблоку. Він необроблений, тому самі стіни виконують ще й виставкову функцію і демонструють продукцію, якою займається компанія. Крім шоу-руму та холу на першому поверсі є виробничі та складські приміщення (вхід зсередини і з заднього боку будівлі), топкова, кімната охорони і санвузол. 

Шоу-рум
10
Сходи
Сходи
Сходи

В холі, який сформувався в скляному кубі, розміщена зона очікування для клієнтів та сходи на верхні поверхи. Сходи виконані на металевому косоурі. Замість відгороджувальних перил ми використали металеві стяжки. Тепле дерево на східцях контрастує з грубим холодним металом перил і основи - це один з прийомів, який характерний для стилю лофт. 
Об’ємний простір сходового холу ми використали для ефектного освітлення. Лампи опущені на різну висоту і дають потік світла в різних площинах. У темну пору доби це не лише функціонально, але й привабливо виглядає зовні будівлі і підкреслює скляний об’єм.

13
12
12
12
11
11
11
14
15
Верхні поверхи

Одразу з скляного об’єму сходів відкривається кабінет маркетолога з прозорою внутрішньою стіною. Далі по коридору, більш приватний і недоступний для відвідувачів - кабінет директора. Обидва ці приміщення частково займають простір скляного кубу-врізки в будівлю. Вони розташовані так, що директор зі свого кабінету через скляні зовнішні стіни бачить під’їзд на територію та частково виставковий майданчик. Якщо вийти на балкон, то оглядовість стає ще кращою. Маркетолог через прозору внутрішню і зовнішню стіни може бачити частково територію майданчика, а головне - відвідувачів, які піднімаються на другий-третій поверхи. Такий сценарій втілений навмисно, бо другий-третій поверхи мають бути недоступними для клієнтів. Тому, перш ніж вони зможуть зайти до директора чи в інші приміщення - причину візиту з’ясує маркетолог.
По цій же причині, для приватності і безпеки, під час планування ми враховували електронну систему пропуску та відкривання дверей. Без карток ніхто, крім працівників зайти в недоступні приміщення не може. 

Верхні поверхи
Верхні поверхи
16
17
Команда проекту
  • Петро Степанюк
  • Микола Клімачов
  • Олександр Позняк
  • Ольга Марчук
  • Андрій Ничипорук
  • РозташуванняРівне
  • Статус проектуВтілений
  • Рік2019